Innowacja pedagogiczna czerwiec 2022
W czerwcu zakończyliśmy innowację "Eksperymenty są super!".
Na ostatnich zajęciach tworzyliśmy lawę. Prawdziwa jest bardzo, bardzo gorąca i bulgocze, nasza była zimna, ale bąbelki miała.
Dziękuję wszystkim uczestnikom z klas I - III, a także najmłodszym z Oddziału Przedszkolnego za udział i za emocje, które towarzyszyły naszym zajęciom.
Życzę wszystkim wspaniałych wakacji, wielu atrakcji i wypoczynku.
Izabela Kokot
09.06.2022r. – Zakończenie Innowacji Pedagogicznej.
Nasz ostatni temat: „Dlaczego żółw stepowy musi mieć wybieg zewnętrzny?” Tym razem uczestnicy innowacji byli na wirtualnym spacerze i oglądali wybieg zewnętrzny swojego ulubieńca- żółwia. Po obejrzeniu filmu przenieśliśmy się na spacer w terenie. Atrakcją dla dzieci było wykonanie artystycznych zdjęć w foto- budce w plenerze. Było wiele emocji i radości z zabawnych fotografii. Zajęcia zakończyły się ankietą podsumowującą zajęcia.
Angelina Nowak
„Z kulturą mi do twarzy”
MODUŁ I – W KRAINIE MUZ
ZADANIE - „Z wizytą w teatrze”
3 czerwca uczniowie klas IV – VIII 3 wzięli udział w spektaklu teatralnym przygotowanym przez aktorów Wrocławskiego Teatru IN – ART pt. „KINO VS TEATR, CZYLI POJEDYNEK SZTUKI”.
Treść przedstawienia, scenografia, muzyka, choreografia, efekty świetlne i dźwiękowe, a przede wszystkim gra aktorska wzbudziły wielkie zainteresowanie widzów. Po przedstawieniu mieliśmy okazję do rozmowy z aktorami. Na koniec, za zgodą artystów, odbyła się wyjątkowa sesja fotograficzna.
J. Tokarek
Innowacja pedagogiczna maj 2022
W maju rozmawialiśmy i sprawdzaliśmy jak odżywiają się rośliny. Tym razem nasz eksperyment trwał dłużej niż jedną lekcję. Po dodaniu do wody barwnika, wkładaliśmy do niej roślinę. Po kilku dniach sprawdzaliśmy czy kolor rośliny się zmienił. Niestety tym razem nie zawsze się to udało.
Najczęściej zmieniał kolor liść kapusty pekińskiej, a białych kwiatów nie udało się nam "zakolorować".
Cóż nie zawsze eksperymenty kończą się sukcesem.
Izabela Kokot
23 MAJ 2022r. - ŚWIATOWY DZIEŃ ŻÓŁWIA
W tym dniu odbyły się kolejne zajęcia z innowacji pedagogicznej, które dotyczyły tematów:
-„Hibernacja, czyli sen zimowy żółwia”;
- „Rozmnażanie i rozpoznanie płci u żółwi”.
Uczestnicy innowacji po wysłuchaniu i obejrzeniu prezentacji multimedialnej, mieli możliwość wykonania zmywalnego „tatuażu” żółwia na znak ochrony gatunkowej. Atrakcją dla dzieci było wykonanie gazetki o tematyce rodzimego gatunku, czyli żółwia błotnego. Uczniowie chętnie propagowali tak ważny Dzień dla tych gadów na terenie szkoły, rozwieszając ciekawostki o różnych gatunkach. Oczywiście najmilsze chwile były te spędzone z żółwiem, jego obserwacja, karmienie i kąpiel. Zajęcia odbyły się w miłej atmosferze, był to czas dobrze wykorzystany, pełen wrażeń i radości dzieci.
Angelina Nowak
Innowacja pedagogiczna kwiecień 2022
W kwietniu uczniowie próbowali zmieszać olej z wodą z barwnikiem. Okazuje się, że nie wszystko da się wymieszać. Można na chwilę "utopić" tłuszcz używając soli, ale po paru sekundach olej wypływa na powierzchnię. Uczniowie próbowali wsypać więcej soli, niestety nic to nie pomogło.
Izabela Kokot
„Z kulturą mi do twarzy”
MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ
„Z kulturą przy stole” to kolejne przedsięwzięcie z Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego realizowanego w grupie przedszkolaków, którego głównym przesłaniem było poszerzenie wiedzy z zakresu właściwego zachowania w towarzystwie i umiejętności samodzielnego nakrywania do stołu, w tym prawidłowego posługiwania się sztućcami.
Po obejrzeniu filmu „Z kulturą przy stole” i wysłuchaniu zabawnych wierszyków B. Jacewicz „Dobre wychowanie”, starsze przedszkolaki samodzielnie nakrywały do stołu, zwracając uwagę na wystrój stołu - prawidłowe ułożenie naczyń, sztućców. Następnie odegrały scenki dramowe, prezentując swoje umiejętności - dobre maniery. Ważne było także stosowanie zwrotów grzecznościowych: „dziękuję”, „poproszę”.
Zakończeniem wspólnych działań było wysłuchanie piosenki pt. „Savoir vivre” i dalsza wspólna zabawa, w trakcie której starsze dzieci, pomagały młodszym w przyswajaniu dobrych manier.
„Savoir vivre przy stole” - wykorzystując zdobytą wiedzę i umiejętności, w okresie poprzedzającym Święta Wielkanocne - dzieci wspólnie z wychowawcą, rodzicami - zorganizowały i przygotowały świąteczne śniadanie, samodzielnie dekorując i nakrywając do stołu:)
V. Mizera
Innowacja pedagogiczna marzec 2022
W marcu nasi uczniowie dmuchali balon bez pomocy ust. Okazuje się, że da się to wykonać, choć nie od razu było to oczywiste.
Wystarczy użyć octu i sody oczyszczonej, po zmieszaniu wytwarza się gaz, który wypełnia balon.
Izabela Kokot
Innowacja pedagogiczna luty 2022
W lutym bawiliśmy się w Kopciuszka, próbowaliśmy oddzielić sól od pieprzu. Podobne zadanie otrzymał Kopciuszek od swojej macochy. Uczniowie oraz przedszkolaki szybko zorientowali się, że to zadanie jest niewykonalne i trzeba szukać innego sposobu.
Pierwszy sposób to wykorzystanie linijki, którą trzeba naelektryzować. Działało, ale bardziej skuteczne okazało się elektryzowanie balona.
Efekty były widoczne bardzo szybko. Przy okazji włosy stawały wszystkim dęba.
Nauka jednak pomaga przy rozwiązywaniu codziennych problemów.
Izabela Kokot
„Z kulturą mi do twarzy”
MODUŁ IV – KULTURY ŚWIATA
Przedszkolaki w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”, wykonały kolejne zadanie „Mali i duzi architekci”.
Tym razem, po obejrzeniu prezentacji multiedialnej, wielu ilustracji, zdjęć, słynnych zabytków architektury, znajdujących się we Włoszech – zabawiły się w architektów i z różnego rodzaju klocków wykonały ciekawe budowle.
Wybudowały m.in. „Krzywą Wieżę w Pizie”, „Koloseum”, Akwedukty :)
Praca nad realizacja powyższego zadania sprawiała dzieciom wiele radości i zadowolenia.
V. Mizera
„Z kulturą mi do twarzy”
MODUŁ I – W KRAINIE MUZ
Realizując kolejne zadanie z projektu - „Mistrzowie pędzla”, dzieci z oddziału przedszkolnego wcieliły się w role artystów – malarzy. Po wcześniejszym zapoznaniu się z wybranymi dziełami wybitnych malarzy – stworzyły własne „reprodukcje”, na wzór prawdziwych – oryginalnych dzieł. Z wielkim zaangażowaniem wykonały portrety wg Pabla Picassa! (starsze przedszkolaki), a młodsze interpretowały dzieła wg własnego punktu widzenia:)
V. Mizera
„Z kulturą mi do twarzy" - MODUŁ III
Kocham, lubię, szanuję
"Siła bajek"
W ramach realizacji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”, przedszkolaki wzięły udział w cyklu zajęć, w trakcie których wysłuchały tekstów znanych i lubianych autorów, m.in. H.Ch. Andersena - „Brzydkie kaczątko”, Braci Grimm - „Królewna Śnieżka”, J. Brzechwy „Entliczek – Pentliczek”, czy fragmentów „Kubusia Puchatka” - A. A. Milne.
Dzieci z wielkim zaciekawieniem słuchały prezentowanych utworów, niejednokrotnie utożsamiając się z bohaterami. Swoje wrażenia przenosiły potem na kartkę, rysując lub malując ciekawe prace, czy też odgrywając różne role.
Warto pamiętać, że słuchanie bajek jest bardzo ważne dla dzieci – bajki niejednokrotnie niosą ze sobą głębokie przesłanie, wpływają na rozwój osobowości, pozwalając rozpoznać wewnętrzne dylematy dziecka i poznać sposoby radzenia sobie z nimi.
V. Mizera
Innowacja pedagogiczna listopad 2021
Nasze listopadowe doświadczenie polegało na przygotowaniu mikstury (woda, ocet, płyn do mycia naczyń oraz barwnik), a następnie dodaniu sody oczyszczonej, co spowodowało "wybuch" wulkanu.
Uczniowie byli pod wrażeniem efektu.
Przedszkolaki z uwagą śledzili kolorową "fontannę". Z niecierpliwością czekają na kolejne spotkanie.
Izabela Kokot
„Z kulturą mi do twarzy" - MODUŁ III, NR 3
"Siła bajek"
Dzień Postaci z Bajek
To święto jest dobrym pretekstem, aby powrócić wspomnieniami do swoich ulubionych bajek z dzieciństwa, przypomnieć sobie ich treść oraz doskonała okazja do rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród dzieci. Wszyscy doskonale wiemy, że wartościowe książki, a takimi niewątpliwie są bajki i baśnie, kształcą w dzieciach odpowiednie postawy moralne, rozwijają dziecięcą fantazję, pamięć i wzbogacają słownictwo. Czytanie bajek to dobra inwestycja w rozwój dzieci: emocjonalny, społeczny i intelektualny. W tym dniu w naszej szkole było jak w bajce. Nasze świętowanie rozpoczęła pani Małgosia od przeczytania dzieciom „Bajki” Henryka Sienkiewicza. Uczniowie dowiedzieli się jakimi darami obdarowały wróżki maleńką księżniczkę i dlaczego królowa wróżek powiedziała, że ich dary są nietrwałe. W tym dniu po korytarzu co jakiś czas wędrowały księżniczki, królewny, rycerze, biedronki, piraci ,koty i wiele innych postaci. Były też bajkowe zadania: rebusy, kodowanie, układanie puzzli oraz oddzielanie grochu od fasoli. Na koniec tego niezwykłego dnia każdy stanął do pamiątkowego zdjęcia.
M. Przybyła
W MAGICZNYM ŚWIECIE DŹWIĘKÓW
MODUŁ I – W KRAINIE MUZ
Najmłodsi uczniowie naszej szkoły są bardzo ciekawi świata i otaczających ich dźwięków. W czasie zajęć muzycznych uczniowie rozmawiali o odgłosach przyrody, dźwiękach, instrumentach. Taka tematyka zachęciła i zmobilizowała młodych artystów do stworzenia własnych dźwięków… Postanowili samodzielnie wykonać instrumenty perkusyjne. Droga do efektu końcowego była długa, ale jakże inspirująca J
Uczniowie improwizowali, grali to, co im w „sercu grało”. Powstało niesamowite dzieło pt. „Deszczowa muzyka”. Wrażenia estetyczne, radość i spontaniczność dzieci na długo pozostaną w naszej pamięci.
K. Szubert
„NA LUDOWĄ NUTĘ…” – WARSZTATY FOLKLORYSTYCZNE
MODUŁ II – TU JEST MOJE MIEJSCE
9 listopada 2021 roku czworo uczniów z naszej placówki zaprezentowało swoje wokalne i instrumentalne umiejętności na XIII Gminnym Festiwalu Piosenki Ludowej zdobywając nagrody!!! Przygotowania uczniów skłoniło Klaudię Szubert, nauczycielkę muzyki, do tego, by zorganizować warsztaty folklorystyczne dla uczniów naszej placówki.
Warsztaty rozpoczęły się nawiązaniem do muzyki ludowej, zwyczajów, tradycji panujących na wsi. Uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące tematyki pieśni ludowych, gwary, strojów ludowych (szczególnie z regionu Wielkopolski), Oskara Kolberga czy też charakteru tego rodzaju muzyki. Część teoretyczna przeplatana byłą z koncertem muzycznym
w wykonaniu: Piotra Krakowskiego z klasy I przy akompaniamencie Wiktorii Krakowskiej z kl. V, Marii Szubert z kl. V grającej na skrzypcach, jak również Kornelii Maciejaszek z klasy VIII.
Uczniowie mogli poznać dziecięce wyliczanki, jak również zatańczyć zabawy z regionu Wielkopolski.
Był to dobry czas, by uświadomić sobie i innym wartość polskiej wsi, jej tradycji.
K. Szubert
INNOWACJA PEDAGOGICZNA PAŹDZIERNIK 2021
Nasze październikowe doświadczenie polegało na włożeniu surowego jajka do pojemnika z wodą i zatopieniu go. Następnie poprzez dosypywanie soli i rozpuszczanie jej (mieszanie) jajko wypływało na powierzchnię.
Uczniowie szybko zauważyli, że podobnie jest w słonej wodzie, np. w morzu w Chorwacji, trudno jest tam zanurkować, bo woda wypycha na powierzchnię.
Dzieci oraz młodsi nasi uczniowie z uwagą i delikatnością mieszali wodę z jajkiem i solą, aby nie zbić zawartości.
Izabela Kokot
MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „Z KULTURA MI DO TWARZY”, MODUŁ I
Muzyka zadziwia, a uczniowie zaskakują… Tak też było w czasie lekcji muzyki, kiedy z młodzieżą zastanawialiśmy się co to takiego Hang, Carillon, Glass Orchestra, The Vegetable Orchestra…
Muzyka wykonywana na takich niezwykłych instrumentach zadziwia. Artyści ze Świnkowa postanowili, że zaszaleją muzycznie i zadziwią siebie nawzajem tworząc własną „nutę” ;) Każdy z tych młodych ludzi nie wstydził się tego, co mu w sercu gra… Brawo!!!
Zachęcamy do obejrzenia filmików. Warto!
K.Szubert
"Z kulturą mi do twarzy" - prezentacja multimedialna
Kliknij, aby zobaczyć prezentację z przeprowadzonego projektu "Z kulturą mi do twarzy"...
"Z kulturą mi do twarzy" - MODUŁ I, NR 13
Tajemnice teatru
“… A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
Zachwycie ....”
J.Kulmowa“Po co jest teatr?”
W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Z kulturą mi do twarzy", by przenieść dzieci w nieznany świat literatury i sztuki, w klasie 4 przeprowadzono cykl lekcji języka polskiego związanych z teatrem.
- Najpierw (25 marca 2021 r.) uczniowie poznali wiersz Joanny Kulmowej “Po co jest teatr?”. Na podstawie utworu wyjaśniali znaczenie terminu “teatr”, zapisywali skojarzenia związane z tym wyrazem. Określali jaką funkcję w teatrze odgrywają: drabina, miska, pogrzebacz i garnki. Uruchamiając własną wyobraźnię, próbowali wykorzystać w wyimaginowanym przedstawieniu inne rekwizyty, np.
Źródło: https://view.genial.ly/604dde15d6ce810d1fe453f5/presentation-po-co-jest-teatr?fbclid=IwAR3wuD886Yhr133a4sPhd8Z7i2EQ-YIJTcNxtmFMnUE6Hm-gPI9O6YnY06A
2. Na kolejnych zajęciach 26 i 29 marca 2021 r.) uczniowie zapoznawali się z rodzajami teatru, budową gmachu teatralnego i osobami związanymi z pracą w teatrze. Do realizacji tego zagadnienia wykorzystano:
A) Multibook Nowe Słowa na start! 4 - Język polski SP – s. 188 – 190
B) Prezentację: (z Multibook Nowe Słowa na start! 4 - Język polski SP – s. 189.)
C) Jak powstaje spektakl teatralny?
Z: Youtube, kanał Teatr Polski im. Adolfa Szyfmana w Warszawie
D) https://view.genial.ly/5e8b1f97162c840e0f3df6dc/presentation-po-co-jest-teatr-kl-4
3. 12 i 13 kwietnia dzieci z klasy 4 uzupełniały wiadomości o teatrze, a właściwie o budowie utworów przeznaczonych do wystawienia na scenie w oparciu o tekst W. Chotomskiej “Kopciuszek”. Ponownie wykorzystano
A) Multibook Nowe Słowa na start! 4 - Język polski SP – s. 207 – 208
i materiały oraz ćwiczenia utrwalające wiedzę o teatrze ze strony:
B) https://epodreczniki.pl/a/nie-pomoze-dobra-wrozka/D6N0E4gZa
Dzięki realizacji zagadnienia “Tajemnice teatru” uczniowie mogli się dowiedzieć, że to, co widz może zobaczyć na scenie wymaga wielkiego wysiłku różnych ludzi zaangażowanych w przygotowanie przedstawienia. Widz dzięki pracy ogromnego zespołu ludzi może przenieść się w wykreowany w teatrze świat.
J. Tokarek
"Z kulturą mi do twarzy" - MODUŁ III, NR 3
“Siła bajek”
Głośne czytanie dziecku w każdym wieku jest niezwykle ważne dla jego prawidłowego rozwoju. Zaspokaja jego wszelkie potrzeby emocjonalne, a także wspiera rozwój psychiczny i intelektualny. Uczy myślenia, przynosi wiedzę ogólną, rozwija pamięć, wyobraźnię, wzbogaca zasób słownictwa.
Bajki, baśnie i inne teksty literatury czytane przez nauczyciela uwrażliwiają dzieci, rozbudzają empatię.
Czytanie głośne to podstawowy element każdej lekcji języka polskiego. Uczniowie z wielką uwagą słuchają tekstów czytanych przez nauczyciela lub samodzielnie czytają przysłuchując się jednocześnie wzorcowemu odczytywaniu utworów w wykonaniu np. aktorów, artystów.
Po zapoznaniu się z treścią uczniowie z chęcią pracują z np. kartami pracy, wykonują notatki graficzne, podejmują próby oceny sytuacji czy zachowania bohaterów literackich
Klasa 4
A. Puszkin “Bajka o rybaku i rybce”
Źródło: https://thumbnails.genial.ly/5e7c95fba2d3eb0fbde371f2/pdf/7d672674-3a23-4317-9c16-689d257b2ad6.png
O. Kolberg “O szewczyku”
Szewczyk nie mógł przejść obojętnie obok potrzebujących pomocy zwierząt, zatem był ____________________ i __________________ .
Bohater nie przestraszył się gróźb czarownicy, więc wykazał się ______________________ .
Szewczyk zakochał się w księżniczce od pierwszego wejrzenia, co świadczy o tym, że był _________________________.
wrażliwy i pomocny; pomocny i egoistyczny; naiwny i niemądry; tchórzostwem; odwagą; rozsądkiem; realistą; fantastą; romantykiem
Bajki, baśnie i inne teksty literatury czytane przez nauczyciela uwrażliwiają dzieci, rozbudzają empatię.
Jolanta Tokarek
"Z kulturą mi do twarzy" - MODUŁ I, NR 18
“W niemym kinie”
Seans się kończy, na ekranie pojawiają się napisy końcowe, widzowie wstają z miejsc, wychodzą z kina, dzielą się wrażeniami po obejrzeniu filmu …........ .
Dziś to takie normalne, powszednie. Nikt nie zastanawia się nad historią filmu, kina; kto wpadł na pomysł, aby połączyć zdjęcia w całość i nadać im złudzenie ruchu, ilu ludzi przyczynia się do powstania obrazu filmowego. Kim są te osoby i na czym polegają ich zadania?
Uczniowie klasy 5 zgłębiali tajniki filmu, kina i pracy filmowców na 3 kolejnych styczniowych zajęciach.
- Na samym początku (21 stycznia 2021r.) zapoznali się z historią filmu i kina oglądając film
Historia kina, odc.1: Jak to się wszystko zaczęło? | Poznać kino
2. Następnie oglądali pierwsze nieme filmy braci Lumiere :
A) Wyjście robotników z fabryki (1895)
Bracia Lumiere - Wyjście robotników z fabryki [1895]
B) Wjazd pociągu na stację w la Ciotat (1896)
C) Polewacz polany L' Arroseur arrosé) z 1895 r.
1895 Polewacz polany L' Arroseur arrosé)
3. Kolejnym etapem zdobywania i porządkowania wiedzy była praca z Multibook - NOWE Słowa na start! 5 - Język polski SP s. 124 – 125 - nazwy zawodów i zakres działań ludzi związanych z pracą nad filmem,
I animacji z Multibook - NOWE Słowa na start! 5 - Język polski SP s. 124 – 125:
4. Piątoklasiści wykonywali zadania i ćwiczenia interaktywne utrwalające zdobytą wiedzę, by na kolejnych zajęciach jeszcze bardziej ją rozwinąć.
22 stycznia 2021r. zajmowali się tworzeniem pojęć związanych z oprawą dźwiękową w filmie na podstawie fragmentu tekstu “Star Wars. Słowniczek najpopularniejszych zwrotów w językach “Gwiezdnych wojen”, następnie zdobywali wiedzę o gatunkach filmowych, rodzajach animacji.
Źródło:
A)Multibook - NOWE Słowa na start! 5 - Język polski SP s. 128 – 129
C) https://www.filmy-animowane.pl/typy-animacji
Zajęcia związane z filmem, kinem, ich historią były dla uczniów bardzo rozwijające, wzbudziły spore zainteresowanie i aktywny udział w zajęciach języka polskiego w nauczaniu zdalnym.
Jolanta Tokarek
KONKURS FOTOGRAFICZNY „PRZY RODZINNYM STOLE”
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „Z KULTURĄ MI DO TWARZY” (MODUŁ III, 14)
W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Z kulturą mi do twarzy" przeprowadzony został konkurs fotograficzny "PRZY RODZINNYM STOLE". Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy wzięli w nim udział. Efekty można podziwiać poniżej. Ze względu na wysoki poziom konkursu cięzko wskazać zwycięzców. Wszysycy uczestnicy otrzymali wyróżnienia.
Zapraszamy do oglądania.
W.Jasiak
„TAŃCOWAŁA IGŁA Z NITKĄ…”
PROJEKT EDUKACYJNY „Z KULTURĄ MI DO TWARZY” (MODUŁ II, 11)
Na pozór prosta sprawa… Kto nie umie przyszyć guzika lub zacerować skarpet? Hm… niewielu to potrafi. Uczniowie naszej szkoły postanowili sprawdzić swoje możliwości („COŚ” uszyć… przyszyć… wyhaftować).
Czas poświęcony na szycie był doskonałą okazją do doskonalenia koordynacji wzrokowo – ruchowej. Ten rodzaj zajęć uczy precyzji manualnej, wyrabia estetykę i precyzję, uczy CIERPLIWOŚCI i wytrwałości, a przede wszystkim znajduje zastosowanie w życiu.
Małymi kroczkami, prostymi ściegami, z dużym zapasem cierpliwości (kiedy trzeba było coś spruć, poprawić) powstały oryginalne t-shirty, maseczki, wzory… a nawet DZIEŁA SZTUKI.
Zobaczcie sami :)
K.Szubert
„Z KULTURĄ MI DO TWARZY”
„Bajka o smoku i nie zgadniecie o kim jeszcze”
W piątek, w ostatnim dniu nauki stacjonarnej odbyło się w naszej szkole przedstawienie pt: „Bajka o smoku i nie zgadniecie o kim jeszcze”. Aktorami byli uczniowie z klasy drugiej.
Swoim występem zachwycili rodziców i nauczycieli. Gratulujemy występu!
Brawa dla nich.
M.Przybyła
PALMA WIELKANOCNA OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY
„Z KULTURĄ MI DO TWARZY”
W szkole zorganizowano konkurs plastyczny pt. „ Palma Wielkanocna ”. Konkurs przeznaczony był dla wszystkich uczniów naszej szkoły. Przedmiotem konkursu było stworzenie pracy, której głównym tematem była palma wielkanocna. Technika plastyczna i forma wykonania były dowolne. Głównym celem konkursu było zachęcenie uczniów do twórczego działania na miarę ich możliwości i umiejętności.
W konkursie wzięło udział 5 uczniów. Do Pani Arlety Skowrońskiej oddano wykonane prace. W szkole odbyła się wystawa wykonanych prac. Wszystkie prace wzbudziły zachwyt organizatora, a ich autorzy zasługują na pochwałę i uznanie. Wyłonienie zwycięzców było bardzo trudne. Laureaci konkursu otrzymali dyplom i nagrodę, a pozostali uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i drobny upominek.
Lauretami konkursu zostali:
I miejsce – Oliwia Muszyńska klasa II
II miejsce – Michalina Janowska klasa V
III miejsce – Marcelina Nowak klasa VI
Pamiątkowy dyplom i drobny upominek otrzymały: Karina Kierzek – klasa I, Magdalena Kierzek – klasa III.
Wszystkim serdecznie gratulujemy!
A. Skowrońska
"Z kulturą mi do twarzy" - MODUŁ I, NR 1
TAJEMNICZE INSTRUMENTY MUZYCZNE…
By przenieść dzieci w nieznany świat, warto zapoznać ich z nieco innymi instrumentami, niż te, które widzą w szkole na co dzień.
Uczniowie klas I-III naszej szkoły mieli możliwość zobaczyć, posłuchać, a nawet zagrać na „dziwnych” instrumentach. Były to m. in. bongosy, bębny, Fletnia Pana, janczary, pozytywka, czynele, kastaniety, czy też kolorowe jajko-grzechotki.
Uczniowie oswajali się z różnymi dźwiękami, uczyli się w jaki sposób wydobyć dźwięk. Mali artyści rozwijali również koordynację rytmiczno-słuchową poprzez proste zabawy rytmiczne.
Podsumowaniem zajęć było wykonanie „improwizacji – CO MI W DUSZY GRA”.
Był to czas, w którym dzieci nabyły wiele umiejętności, przede wszystkim wzajemnego słuchania się (!), pobudzania aktywności twórczej, relaksacji, rozluźnienia.
K.Szubert
"Z kulturą mi do twarzy"
"Miłość (sztuka) łączy wszystkich"
"Miłość jest czymś najmocniejszym na świecie, a jednak nie można wyobrazić sobie niczego bardziej skromnego"(Mahatma Gandhi).
Trudno nie zgodzić się z tą sentencją. Wydawałoby się, że obchody dnia miłości również powinny być skromne i intymne. Tymczasem 14 lutego, w Dniu Zakochanych, gorące uczucia okazujemy otwarcie, a niekiedy nawet „krzykliwie”. Nasi uczniowie wyrazili swoją sympatię prezentując swoje umiejętności taneczno-aktorskie.
Dzieci z anglojęzycznego koła teatralnego wystąpiły z układem tanecznym do piosenki pt. "Barbie Girl". W rolę Barbie wcieliła się Oliwia Nowak, Kenem był Bartosz Sikora. Brawa dla naszych młodych, odważnych aktorów! Jak widać, okazywanie uczuć nie sprawia trudności najmłodszym dzieciom naszej szkoły.
Występ ten dedykowany jest całej społeczności szkolnej oraz pozaszkolnej ze Świnkowa i okolic.
M.Szydłowska
"Z kulturą mi do twarzy"
W marcu 2021 dwie uczennice naszej szkoły zaprojektowały znaczki pocztowe ze swojego miasta. W ramach projektu "Z kulturą mi do twarzy" Michalina i Marysia wykonały piękne znaczki przedstawiające budynek szkoły oraz Rynek w Krotoszynie.
"Miasto z pocztówki" to temat prac przygotowanych przez uczennice klasy IV i V.
Izabela Kokot
Z KULTURĄ MI DO TWARZY - MODUŁ I, NR 11
„DZIEŁA SZTUKI POTRAFIĄ ZADZIWIAĆ”
Dzieła sztuki potrafią zadziwiać, podobnie jak niepowtarzalne prace wykonane przez uczniów z naszej placówki.
W ramach zajęć z plastyki uczniowie starszych klas podjęli wyzwanie polegające na stworzeniu “żywego obrazu”. Uczniowie wybrali dzieło sztuki, a następnie za pomocą charakteryzacji, rekwizytów, w stworzonej przez siebie scenografii starali się upodobnić do bohaterów znanych obrazów. Ukazując własną wizję, wykazali się pomysłowością i nowatorstwem.
Nasi szkolni artyści, realizując swoje zadania, pokazali niezwykłą kreatywność oraz zaangażowanie, jednocześnie świetnie się bawiąc razem z rodzeństwem, rodzicami i nie tylko, tworząc własne wspaniałe i wyjątkowe prace, małe dzieła sztuki.
Uczniowie odtwarzali znane obrazy, a przy okazji zdobywali wiedzę, a wielu z nich rozwijało swoją pasję. Imponujące! Zobaczcie sami.
K.Szubert
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „Z KULTURĄ MI DO TWARZY”
Uczniowie klasy I ustalili i opracowali w formie obrazkowej zasady panujące w klasie. Ustalenie zasad panujących w klasie należy konsekwentnie przestrzegać oraz uświadamiać uczniom, jak należy rozumieć i postrzegać zasady dobrego zachowania. „Kodeks dobrego zachowania” kształtuje postawę obywatelską tj. uczy empatii, asertywności, współpracy, kreatywności, a także przypomina uczniom zasady dobrego zachowania.
A. Skowrońska
SPOTKANIE Z MUZYKĄ OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „Z KULTURĄ MI DO TWARZY”
Dzieci z klas młodszych uczestniczyły w spotkaniu muzycznym pt. „Spotkanie z muzyką”. Muzyczna podróż on-line była okazją do zapoznania dzieci z instrumentami, ich budową i brzmieniem. Uczniowie zachwycali się umiejętnościami muzyków, których mieli okazję zobaczyć i posłuchać. Dzieci miały też możliwość obejrzeć, dotknąć, a nawet spróbować zagrać na wielu instrumentach (m.in. ukulele, kalimba, gitara, pianino, keyboard, skrzypce, kahon itp.). Pojawił się również kompozytor, który uświadomił małych widzów i słuchaczy, że napisanie utworu nie jest prostą sprawą…
Udział dzieci w audycji muzycznej dostarczył pozytywnych wrażeń, wprowadził uczniów w świat melodii i rytmów, a także przybliżył piękno muzyki instrumentalnej.
K.Szubert
"Z kulturą mi do twarzy"
W lutym 2021 uczniowie z samorządu szkolnego zorganizowali zbiórkę dla zwierząt ze schroniska w Krotoszynie w ramach projektu "Z kulturą mi do twarzy".
Zbieraliśmy jedzenie w puszkach oraz suche, a także makaron, ryż i kaszę.
Dziękujemy wszystkim, którzy aktywnie zaangażowali się w akcję.
Wszystkie produkty są już zawiezione do schroniska.
Izabela Kokot
„Maj - miesiącem z książką”
Od 5 do 30 maja 2014 roku w Szkole Podstawowej w Świnkowie realizowany był szkolny projekt edukacyjny „Maj - miesiącem z książką.”
Kliknij, aby pobrać sprawozdanie z przebiegu projektu...
Jolanta Tokarek
„Książka - moim przyjacielem”
Wizyta w banku
Dnia 17.10.2013 wybraliśmy się wraz z opiekunkami p. Krystyną Fralą i p. Klaudią Szubert na wycieczkę po Krotoszynie. Nasz program obejmował wizytę w Banku Spółdzielczym oraz w kinie celem obejrzenia przedstawienia teatralnego pt.„Przystanek Olimp”.
Najpierw udaliśmy się do banku. Pani Basia Wiatrak - wiceprezes Banku Spółdzielczego w Krotoszynie, która nas oprowadzała po banku, była bardzo miła, więc czas razem spędzony szybko nam minął. Dowiedzieliśmy się wiele o pracy w banku, usłyszeliśmy historię pieniądza, poznaliśmy kilku interesujących ludzi pracujących w tymże banku. Mogliśmy potrzymać w rekach 100 tys. zł, obejrzeć różne monety i banknoty nie tylko z dzisiejszych czasów, ale i sprzed kilku lat wstecz, posiedzieć za biurkiem prezesa i wiceprezesa. Na koniec napisaliśmy test na temat bankowości i zdaliśmy go wszyscy w 100 %. Obdarowani wieloma fantastycznymi prezentami, poczęstowani pysznymi słodyczami, zaintrygowani tym co zobaczyliśmy i usłyszeliśmy, poszliśmy do kina.
Po drodze zatrzymaliśmy się na mini siłowni; tam dopiero się działo! Potem przemierzając krotoszyńskie uliczki i przejścia dotarliśmy do kina.
Przedstawienie „Przystanek Olimp” okazało się tajemnicze i zarazem komiczne. Aktorzy, którzy przyjechali z Krakowa, fantastycznie odgrywali swoje role. W czasie zmiany scenerii mogliśmy obejrzeć tańczące kolorowe światła podobne do laserów. Dookoła mogliśmy dostrzec mnóstwo naszych kolegów i koleżanek z innych szkół. Sala była pełna widzów. Kiedy rozbłysły jasne światła, wiedzieliśmy, że to już koniec. Ze smutkiem i żalem opuściliśmy widownię.
W autokarze aż wrzało od rozmów na temat naszej wyprawy - wszyscy byli pozytywnie podekscytowani. Niedługo potem byliśmy już przed szkołą w Świnkowie.
Wycieczka okazała się strzałem w dziesiątkę!
Paulina Guzior
Matematyka rządzi światem
Wycieczka
19 marca 2014 r. uczniowie klas IV, V oraz VI pod opieką pań Krystyny Frali i Jolanty Tokarek wybrali się na wycieczkę do Krotoszyna. Celem wyprawy było poznanie działalności firmy KLIMAS Przedsiębiorstwa Budowlano-Projektowego Ryszard Klimas w ramach projektu edukacyjnego „Matematyka rządzi światem”.
O godzinie 8.45 uczestnicy wycieczki zebrali się na holu szkoły. Następnie przeszliśmy na przystanek autobusowy, który znajduje się naprzeciwko szkoły. Gdy pojazd podjechał, wsiedliśmy do niego. Po 30 minutach wysiedliśmy na przystanku w Krotoszynie, następnie przemaszerowaliśmy do firmy projektowej. Gdy doszliśmy do celu, zaproszono nas do sali konferencyjnej, gdzie spotkaliśmy się z panią Natalią Galewską oraz z założycielem i właścicielem firmy panem Ryszardem Klimasem. Zostaliśmy poczęstowani herbatą i ciastkami.
Pan Ryszard opowiadał nam o swojej firmie. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o historii zakładu i zakresie jego działalności. Potem pani Natalia omówiła kolejne etapy tworzenia projektów oraz przy pomocy prezentacji multimedialnej pokazała nam efekty działań pracowników tej firmy. Później zostaliśmy oprowadzeni po całym biurze projektowym. Mogliśmy zobaczyć sekretariat, gabinet szefa i pracownie projektowe, pomieszczenie, w którym drukuje się gotowe projekty. Przyglądaliśmy się pracy projektantów. Rozmawialiśmy o przyjemnych i trudnych stronach ich działalności. Następnie udaliśmy się do biura pana Ryszarda. Podziękowaliśmy za tak miłe przyjęcie w firmie „Klimas”. Na koniec pani Krystyna Frala zrobiła pamiątkowe zdjęcie. Potem poszliśmy na dworzec autobusowy, gdzie czekaliśmy na przyjazd liniowej „7”.
Wycieczka wszystkim bardzo się podobała. Wiele dowiedzieliśmy się o praktycznym zastosowaniu wiedzy matematycznej. Okazuje się, że królowa nauk jest niezbędna w życiu codziennym.
Zuzanna Tokarek, klasa 6
Wizyta w skarbówce
Wizyta w Urzędzie Skarbowym w Krotoszynie
27 maja 2014 roku uczniowie klas IV-VI odwiedzili Urząd Skarbowy w Krotoszynie w ramach projektu edukacyjnego Matematyka rządzi światem. O podatkach i pracy w urzędzie opowiadała nam z wielkim zaangażowaniem pani Katarzyna Zatorska.
Uczniowie nauczyli się wypełniać roczne zeznanie podatkowe. Teraz nie jeden z nich może zaskoczyć swoich rodziców:)
Wizyta wszystkim się bardzo podobała. Urząd Skarbowy zarówno jako instytucja jak i budynek wywarł na wszystkich wielkie wrażenie.
K. Frala
Decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej Szkoła Podstawowa w Świnkowie otrzymała tytuł „Szkoły w Ruchu”.