"Z kulturą mi do twarzy" - MODUŁ III, NR 3
“Siła bajek”
Głośne czytanie dziecku w każdym wieku jest niezwykle ważne dla jego prawidłowego rozwoju. Zaspokaja jego wszelkie potrzeby emocjonalne, a także wspiera rozwój psychiczny i intelektualny. Uczy myślenia, przynosi wiedzę ogólną, rozwija pamięć, wyobraźnię, wzbogaca zasób słownictwa.
Bajki, baśnie i inne teksty literatury czytane przez nauczyciela uwrażliwiają dzieci, rozbudzają empatię.
Czytanie głośne to podstawowy element każdej lekcji języka polskiego. Uczniowie z wielką uwagą słuchają tekstów czytanych przez nauczyciela lub samodzielnie czytają przysłuchując się jednocześnie wzorcowemu odczytywaniu utworów w wykonaniu np. aktorów, artystów.
Po zapoznaniu się z treścią uczniowie z chęcią pracują z np. kartami pracy, wykonują notatki graficzne, podejmują próby oceny sytuacji czy zachowania bohaterów literackich
Klasa 4
A. Puszkin “Bajka o rybaku i rybce”
Źródło: https://thumbnails.genial.ly/5e7c95fba2d3eb0fbde371f2/pdf/7d672674-3a23-4317-9c16-689d257b2ad6.png
O. Kolberg “O szewczyku”
Szewczyk nie mógł przejść obojętnie obok potrzebujących pomocy zwierząt, zatem był ____________________ i __________________ .
Bohater nie przestraszył się gróźb czarownicy, więc wykazał się ______________________ .
Szewczyk zakochał się w księżniczce od pierwszego wejrzenia, co świadczy o tym, że był _________________________.
wrażliwy i pomocny; pomocny i egoistyczny; naiwny i niemądry; tchórzostwem; odwagą; rozsądkiem; realistą; fantastą; romantykiem
Bajki, baśnie i inne teksty literatury czytane przez nauczyciela uwrażliwiają dzieci, rozbudzają empatię.
Jolanta Tokarek