By przenieść dzieci w nieznany świat, warto zapoznać ich z nieco innymi instrumentami, niż te, które widzą w szkole na co dzień.
Uczniowie klas I-III naszej szkoły mieli możliwość zobaczyć, posłuchać, a nawet zagrać na „dziwnych” instrumentach. Były to m. in. bongosy, bębny, Fletnia Pana, janczary, pozytywka, czynele, kastaniety, czy też kolorowe jajko-grzechotki.
Uczniowie oswajali się z różnymi dźwiękami, uczyli się w jaki sposób wydobyć dźwięk. Mali artyści rozwijali również koordynację rytmiczno-słuchową poprzez proste zabawy rytmiczne.
Podsumowaniem zajęć było wykonanie „improwizacji – CO MI W DUSZY GRA”.
Był to czas, w którym dzieci nabyły wiele umiejętności, przede wszystkim wzajemnego słuchania się (!), pobudzania aktywności twórczej, relaksacji, rozluźnienia.
K.Szubert